امیدواریم که مفید بوده باشد

ما نمی خواهیم بگوییم این مدل از هر نظر بهتر از موتور بنزینی است. در این مدل از موتورهای برقی به جای استفاده از سیم پیچ تحریکی DC از آهن رباهای دائم در روتور استفاده شده که علاوه بر راندمان بالا، ساختار ساده تر، راندمان بیشتر دارای هزینه نگهداری کمتر و دارای نسبت توان به وزن بیشتری در مقایسه با سایر موتورهای برقی است. در موتور سیکلتهایی که در کشور موجود است کمتر موتور سیکلتی را میتوانید بیابید که دارای ترمز دیسکی یا ABS باشد. ممکن است از نظر اندازه حتی بزرگتر از سایر موتور سیکلت ها به نظر برسند اما قطعا دارای وزن کمتری هستند. به طوری که به حرکت در آوردن آن ها بسیار مشکل بود و مانند امروزی ها چندان کاربردی و کار راه انداز نبودند. با دنده ۱ به آهستگی شروع به حرکت کنید. دقت داشته باشید که برای توقف کردن، دنده را به ۲ کاهش دهید، بعد از توقف نیز، برای شروع حرکت بعدی، دنده را روی ۱ بگذارید.

در ضمن یادتان باشد تا قبل از شروع حرکت موتور، پا را از روی زمین برندارید و بعد از متوقف شدن نیز، اولین حرکت، گذاشتن پا روی زمین است. قبل از اینکه روی موتور بنشینید، جک موتور را چک کنید. به همین دلیل، باید قبل از دور زدن، سرعت موتور را به مقدار لازم برسانید. هنگام تعویض دنده، نباید پا را از روی جاپایی (رکاب سمت چپ) بردارید. بعد از روشن شدن موتور، با پای چپ، دنده را روی شماره آخر یعنی ۱ قرار بدهید. این نکته مهم را فراموش نکنید که با دو وسیله مهم موتور، یعنی دنده و کلاچ، به نرمی رفتار کنید. فراموش نکنید که در زمان تغییر دنده، کلاچ را بگیرید. کلاج که در اصل کلاچ نام دارد و در زبان محاوره به این صورت گفته میشود، وسیلهای است که در زمان حرکت، از آن برای قطع و وصل ارتباط موتور با جعبه دنده استفاده میشود. در واقع نقش پا برای حفظ تعادل، بسیار مهم است. در این زمان، پا را به آهستگی روی پدالهای ترمز قرار دهید و بعد از توقف، برای حفظ تعادل، پاها را روی زمین بگذارید. پس به طور کلی برای تعویض دنده، باید ابتدا کلاچ را بگیرید، فشار گاز را کم کنید و بعد دنده را عوض کنید.

موتورسیکلت بدون کلاچ: اگر به دنبال یک موتورسیکلت هستید که راندن آن آسان و مصرف سوخت کمتری داشته باشد بدون شک نمونه بدون کلاچ بهترین گزینه است. این خودرو امکانات رفاهی دیگری مثل سیستم صوتی اینفینیتی با ۱۰ عدد بلندگو، پخش فرمت MP5، سیستم ناوبری GPS، بلوتوث، اتوهلد، ترمز پارک برقی، سیستم کنترل باد لاستیک ها، دوربین ۳۶۰ درجه، سانروف و سقف پاناروما، سیستم ورود بدون کلید، سنسور نور، آینه الکتروکرومیک وسط، کروز کنترل، تهویه مطبوع دوگانه و درِ صندوق عقب برقی را در اختیار سرنشینان قرار میدهد. در این بیمه نامه خسارات جانی و مالی که راننده مقصر موتورسیکلت به شخص زیان دیده یا وسیله نقلیه او وارد کرده است تا سقف تعهدات بیمه پرداخت خواهد شد. رعایت این نکات بسیار مهم است و باعث جلوگیری از صدمات احتمالی به موتور و شخص راننده خواهد شد. برای اولین بار در سال ۱۸۸۵ موتورسیکلت توسط دو شخص آلمانی به نامهای دایملر و مایباخ طراحی و ساخته شد. لاستیک های خیابانی : لاستیک های خیابانی به معنای مساحت زیاد در جاده برای بهترین کشش هستند. مزایا و ویژگیهای مثبت موتور سیکلت به قدری زیاد است که تنها نکته منفی آن یعنی امنیت کمتر نسبت به خودروی سواری معمولا دیده نمیشود. توپی این موتور ترکیبی از 2 توپی خودروی پیکان به همراه دیسک و کالیپر ترمز اون و همچنین یک دنده زنجیر موتورهای تریل طرح رادیسون که با چند قطعه ی واسط به سختی روی هم سوار شدن.

ما تاکنون موتورهای کاستوم زیادی را معرفی کرده ایم. این سیستم خنک کننده با استفاده از شیلنگ هایی که در داخل موتور حرکت می کنند، گرما را جذب کرده و آن را از طریق رادیاتور تخلیه می کند. به یاد داشته باشید که همیشه، اولین دنده باید ۱ باشد و سپس، به مرور شماره دنده تغییر کند. موتور آسانسور به عنوان قلب تپنده آن نقش مهمی در ساختمان و مجموعه آسانسور ایفا می کند. وضعیت سالهای اخیر این صنعت موجب شده با رکود و کاهشانگیزه کارآفرینان، بیش از 130 مجموعه تولیدی منحل شود. زین های کیسه ای: مجموعه ای از کیسه هایی که روی گلگیر یا صندلی عقب سوار می شوند و یا می بندند تا امکان ذخیره سازی فراهم شود. برخی آن را، از لحاظ شرعی یا عرفی نمیپسندند و بقیه هم آن را بسیار خطرناک میدانند. حتما کارایی ترمزها را چک کنید و چندین بارتغییر دنده را تمرین کنید. سعی کنید آنقدر تمرین کنید، که با تغییر صدای موتور، به تغییرات لازم پی ببرید. با رعایت اصول ذکر شده و تمرین زیاد، میتوانید با موتور خود اخت شوید. به طور مثال باید متوجه شوید که، چه موقع دنده را عوض کنید، چه زمانی ترمز را بکشید و چه وقت گاز بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید