ویژگیهای موتور سیکلت خوب • نکاتی در مورد موتور سیکلت خوب • وبلاگ واسط کالا

در این موتور با ثابت نگه داشتن ولتاژ سیم پیچی میدان، سرعت با تغییر ولتاژ سیم پیچی آرمیچر کنترل میشود. مجموعه ما با در اختیار داشتن افراد مجرب و تکنسین های این حوزه به شما کمک می کند تا ضمن صرفه جویی در هزینه از یک آسانسور با عملکرد و بازدهی مناسب برخوردار شوید. از مزایای موتور یونیورسال و توزیع جریان متناوب، نصب سیستم توزیع جریان با فرکانس کم و مقرون به صرفه برای بعضی از تأسیسات راه آهن است. اصول کار این موتورها این گونه است که وقتی یک موتور DC میدان سیم پیچی شده با جریان متناوب تغذیه میشود، جریان هم در سیم پیچی میدان و هم در سیم پیچی آرمیچر (و از این رو در میدانهای مغناطیسی حاصل شده) به صورت هم زمان تغییر میکند و بنابراین نیروی مکانیکی تولید شده همواره در یک جهت است. کنترل سرعت پیوسته یک موتور یونیورسال با تغذیه AC به راحتی با استفاده از یک مدار تریستوری انجام میشود، در حالی که کنترل سرعت پلهای با استفاده از چندین تپ روی «کویل» (coil) میدان انجام میشود. در شکل زیر نمونهای از یک موتور یونیورسال نشاده داده است. در مجموع با استفاده از این تکنیکها کنترل سرعت در موتور DC فراهم میشود.

با این وجود در موتورهای گیربکس دار از فلکه هرزگرد جهت انتقال نیروی محرک استفاده می شود. تسلا پیشنهاد کرده بود که کموتاتورهای یک ماشین میتواند برداشته شود و دستگاه بتواند با نیروی حاصل از یک میدان چرخشی کار کند. تسلا بعدا در دسامبر سال ۱۸۸۹ م به ثبت اختراع موتور الکتریکی در ایالات متحده که شبیه موتور در بسیاری از عکسهای تسلا است، دست یافت. اختراع موتور تسلا از سال 1888 آغاز به کار کرد که به عنوان انقلاب صنعتی دوم شناخته میشود و امکان تولید بهینه و توزیع انرژی الکتریکی از راه دور را با استفاده از سیستم انتقال جریان متناوب فراهم کرد. علاوه بر این چگالی جریان بر واحد سطح جاروبکها خروجی موتور را محدود میکند. در فرکانسهای عادی (۵۰ یا ۶۰ هرتز) خط قدرت، حداکثر توان خروجی موتورهای یونیورسال محدود است و موتورهای بیش از یک «کیلو وات» (kilowatts) نادر هستند. جز درونی: یک روتور متصل به شفت خروجی است که توسط میدان مغناطیسی دوار گشتاور داده میشود. در فرکانسهای به اندازه کافی کم، عملکرد موتور تقریبا مشابه وقتی است که موتور در جریان مستقیم عمل میکند. این جریان بالا یک میدان مغناطیسی قوی ایجاد میکند که چرخش موتور را آغاز میکند. در جایی که تغذیه چند فاز موجود است، خصوصا برای موتورهای با توان بالاتر، از موتورهای القایی سه فاز AC (یا چند فاز) استفاده میشود.

به دلیل این که این موتورها را میتوان هم با جریان DC و هم AC تغذیه کرد، این موتورها را یونیورسال نام نهادهاند، گرچه اغلب در عمل این موتورها با تغذیهی AC به کار میروند. جز بیرونی: یک استاتور ایستا که دارای کویلهایی است که با جریان متناوب برای تولید میدان مغناطیسی دوار تغذیه میشود. مزیت موتورهای یونیورسال این است که میتوان تغذیه AC را روی موتورهایی که دارای مشخصههای نوعی از موتورهای DC هستند به کار برد، خصوصاً اینکه این موتورها دارای گشتاور راه اندازی بسیار بالا و طراحی بسیار فشرده در سرعتهای بالا هستند. با هزینه بسیار پایین از یکسو کنندههای نیمه هادی، برخی کاربردها که قبلا از یک موتور یونیورسال استفاده کردهاند، الآن از یک موتور DC، معمولا با یک میدان مغناطیسی دائمی استفاده میکنند. در این کاربرد، برای حفظ بهره وری الکتریکی بالا، از منابع با فرکانس پایین استفاده میشود که عملکرد آنها در 25 هرتز و ۱۶ ۲/۳ هرتز معمول است. در سال ۱۸۸۲ میلادی، «نیکلا تسلا» (Nikola Tesla) اصل میدان مغناطیسی چرخشی را شناسایی کرد و پیشگام استفاده از یک میدان چرخشی برای نیروی کارکرد ماشینآلات شد. اگر «شافت» (shaft) موتور DC با نیروی خارجی به حرکت درآید، موتور شبیه یک ژنراتور عمل میکند و «نیروی الکتروموتیو» (EMF | Electromotive force) تولید میکند.

برای مثال دور موتور بسیاری از جاروبرقیها و موتورهای برش علفهای هرز از 10،000 دور در دقیقه تجاوز میکند. چرخش موتور یک ولتاژ تولید میکند که به عنوان «عکس العمل EMF» معادل (CEMF; counter-EMF) یا بازگشت EMF نامیده میشود، زیرا با ولتاژ اعمال شده در موتور مخالف است. همان طور که چرخش موتور افزایش مییابد، CEMF نیز افزایش مییابد، تا آنکه برابر ولتاژ اعمالی منهای افت ولتاژ ناشی از مقاومت داخلی سیم پیچهای آرمیچر شود. این موتورها تا اواخر سال 58 وارد ایران میشد. 5. در این مرحله باید سابقه عدم خسارت بیمه موتور سیکلت را در سامانه وارد کرد. با خرید بیمه موتور سیکلت تمام خسارت های وارد شده به اشخاص ثالث تحت پوشش قرار می گیرد. انتخاب بهترین بیمه برای خودرو و موتور سیکلت را میتوان یکی از دغدغههای رانندهها و موتورسوارها دانست. عوامل مختلفی نظیر سال تولید، نوع موتورسیکلت، نوع موتور و تعداد سیلندر تخفیفات بیمه موتورسیکلت در تعیین بهترین بیمه تاثیرگذار هستند.

0 دیدگاه دربارهٔ «ویژگیهای موتور سیکلت خوب • نکاتی در مورد موتور سیکلت خوب • وبلاگ واسط کالا;

دیدگاهتان را بنویسید